Інформація для батьків
Якщо дитина:
Зростає в атмосфері критики, вона вчиться засуджувати;
Зростає в атмосфері ворожості, вона вчиться боротися;
Зазнає приниження, вона стає невпевненою;
Живе в атмосфері страху, вона стає боязкою;
Відчуває постійний сором, вона звикає почуватись винуватою;
Зростає в толерантному середовищі, воно вчиться бути терплячою;
Відчуває підтримку, вона вчиться впевненості;
Зростає в атмосфері прийняття, вона вчиться любити;
Зростає в атмосфері похвали, вона вчиться любити саму себе.
Чого не слід робити батькам:
- Перед вступом до школи змінювати режим життя дитини: позбавляти її денного сну, тривалих прогулянок, ігор у достатній кількості.
- Оцінювати все, що робить дитина, так, як слід оцінювати діяльність учня.
- Займатися із дитиною за програмою першого класу, підміняючи гру навчанням.
Що необхідно робити батькам:
- Прищепити дитині інтерес до пізнання навколишнього світу, навчити спостерігати, осмислювати побачене і почуте, узагальнювати та класифікувати.
- Навчити дитину долати труднощі, організовувати свою діяльність.
- Учити дитину конструктивно виявляти свої емоції та бажання, поважати думку інших, узгоджувати свої бажання з бажаннями оточуючих — дітей і дорослих.
Сприяйте дитячій автономності (самостійності). Чим більшої самостійності Ви вимагаєте від дитини в усіх сферах життя, тим простіше Вашій дитині вчитися в школі. Заохочуйте самостійність своєї дитини.
Якщо Ваша дитина потребує допомоги, підштовхуйте її до того, щоб вона самотужки знаходила шляхи розв'язання проблем. Не давайте готових відповідей — Ваша допомога повинна обмежуватися підказками (наприклад: підказати, яким словником або довідником можна скористатися; де знайти необхідну інформацію та ін.).
Відзначайте досягнення дитини. Віддавайте перевагу похвалі, а не докорам: нею Ви досягнете бажаного у більш легкий спосіб, аніж нотаціями, нескінченними нагадуваннями або покараннями.
Схвалюючи вчинки або поведінку дитини, не доповнюйте схвалення критикою (наприклад: «Літери написані добре, але якби без бруду, було б ще краще»).
Не висувайте до дитини занадто високих вимог: не робіть їх суворішими, ніж вимоги вчителів (наприклад, вимагаючи виконання додаткових завдань).
Не вимагайте від своєї дитини більше, ніж самі від себе. Дитина, яка бачить своїх батьків за читанням, почне читати швидше, ніж дитина, батьки якої замість читання дивляться телевізор.
Говоріть якнайбільше позитивного про школу, учителів і предмети, що викладаються у школі.
Повноцінний сон — це ознака здорової нервової системи. Для того щоб продуктивно працювати у школі, дитячому організму необхідно спати 12 годин на добу з урахуванням обіднього сну (1-1,5 години).
Після школи не поспішайте братися до виконання домашнього завдання: організм дитини потребує 2-3 години відпочинку. Готувати уроки необхідно у продуктивний час — з 15 до 16 години. Пізно ввечері заняття проводити не слід.
Пам'ятайте: після 20 хвилин занять дитині необхідна перерва у 10-15 хвилин.
Необхідно, щоб дорослі захищали права дітей в Інтернеті. Дія законів поширюється також на Інтернет, а адміністратори веб-сайтів несуть відповідальність за вміст своїх сайтів. Дізнайтеся більше про такі теми:
Кібер-агресія
Інтернет надає нові можливості для ображання. Люди можуть розміщувати в Інтернеті плітки, фотографії або іншу особисту інформацію та відправляти зловмисні повідомлення, анонімно або під чужим ім'ям. SMS-повідомлення і телефони з камерами не лише відкривають нові можливості для розваг, а й надають можливості для зловживання. Якщо у школі дитину можуть образити зазвичай лише під час її перебування там, то через Інтернет образники можуть досягти своєї жертви в будь-який час. Коло людей, яких вони можуть ображати в онлайні, також більш широке. Якщо вашій дитині подобається спілкування в онлайні, слід заздалегідь обговорити з нею ці ризики і надати рекомендації щодо того, що має робити дитина, коли її будуть ображати.
Це важливо, оскільки:
Кібер-агресія зазвичай має місце за відсутності дорослих.
Діти часто вважають, що їхні батьки можуть лише погіршити все.
Анонімність та низький ризик бути спійманими спонукають людей робити те, що вони б не зробили за інших обставин (наприклад, казати речі, які б вони не сказали іншій людині віч-на-віч).
Кібер-агресія є технічно простою. Відправлення зловмисних повідомлень або розміщення зловмисного тексту для широкої аудиторії вимагає лише кілька клацань мишею.
Підказка
Навіть якщо ваша дитина не стикалася з образами в Інтернеті, поговоріть із нею про таке:
Не слід розповсюджувати свою контакту інформацію або приватні матеріали, наприклад фотографії, не зваживши ретельно наслідки цих дій. Онлайнова дружба може закінчитися, і коли це станеться, персональна інформація може бути відправлена небажаним людям.
Кожен має право на поважне ставлення до себе в Інтернеті.
Ви можете закрити чат, електронну пошту або комп'ютер в будь-який час, коли забажаєте.
Діти повинні розповідати батькам про негативний досвід.
Пам'ятайте
Інтернет є предметом таких самих норм і законів, як і все в реальному житті. Звинувачувати та ображати інших людей в онлайні не правильно. Це може розглядатися як дискредитація і спричинити покарання та відповідальність за завдану шкоду. Може статися, що відмінити дію, для якої знадобилося лише кілька клацань мишею, буде важко, і діти зазвичай не розуміють, наскільки серйозною може стати ситуація.
Пам'ятайте, що в більшості випадків анонімних користувачів можна відстежити. Однак поліція не вдаватиметься до жодних дій, якщо немає причин підозрювати злочин.
Якщо ваша дитина отримує зловмисні повідомлення електронною поштою або SMS:
Скажіть дитині, що вона не повинна відкривати такі повідомлення або інші повідомлення від незнайомої людини.
Не слід відповідати на такі повідомлення. Однак варто зберегти їх на випадок, якщо ситуацію необхідно буде розв'язувати з іншою людиною.
Якщо ви виявите, що відправник ходить до тієї самої школи, що й ваша дитина, зв'яжіться зі школою.
Якщо образи продовжуються, необхідно змінити адресу електронної пошти або номер телефону дитини.
Пам'ятайте:
Зловмисні повідомлення можна зберегти для подальших дій.
Можна скоригувати настройки програми електронної пошти, щоб вона направляла повідомлення від певного відправника до окремої папки. У такому випадку вашій дитині не потрібно буде їх читати.
Якщо ви знаєте адресу електронної пошти відправника, можете відправити копію зловмисного повідомлення постачальнику інтернет-послуг з проханням скасувати зазначену адресу електронної пошти.
Якщо ви не знаєте адреси відправника, попросіть вашого постачальника інтернет-послуг надати вам допомогу.
Якщо ви виявили в Інтернеті зловмисні тексти або фотографії, що стосуються вашої дитини:
Збережіть всі сторінки, де ви знайшли цей матеріал, для подальших дій.
Якщо на сайті або в його адресі зазначено, хто є постачальником послуг, зв'яжіться з ним.
Постачальник послуг може видалити текст і, можливо, розкрити автора.
Можете також попросити свого інтернет-оператора зв'язатися з адміністратором зазначеного сайту і вимагати видалення такого матеріалу.
Якщо образа особливо серйозна і складає собою злочин, зверніться до міліції.
Діти та маркетинг в Інтернеті
Інтернет надає рекламодавцям ефективний спосіб досягнення дітей і молоді, а тому багато товарів, які вони обожнюють, рекламуються в Інтернеті.
Спрямований на дітей маркетинг регулюється законодавством
Маркетинг, спрямований на дітей та молодь, оцінюється і регулюється більш суворо, ніж маркетинг, спрямований на дорослих, оскільки неповнолітні є більш піддатливими до впливу маркетингу. Закон України «Про рекламу» містить низку вимог щодо маркетингу, спрямованого на неповнолітніх.
Що ви можете зробити:
Використовуйте Інтернет разом із дитиною і навчайте її виявляти рекламу та оцінювати її цілі.
Повідомляйте організацію з питань захисту прав споживачів або постачальника інтернет-послуг про невідповідну рекламу.
Захистіть свою дитину від прямого маркетингу
Прямий маркетинг через електронну пошту або SMS дозволено лише за попередньої згоди людини, якій направляються рекламні повідомлення. Коли ваша дитина надає особисту інформацію, щоб взяти участь в інтернет-змаганні, вона може необережно дати згоду на прямий маркетинг.
Служби, за які треба платити та на яких можна здійснювати покупки в онлайні
Будь-які покупки, які робляться через Інтернет або мобільний телефон, мають здійснюватися дорослим чи бути ухвалені ним.
Підказки:
Погодьте з дитиною правила інтернет-шопінгу.
Попросіть свого оператора встановити на мобільному телефоні дитини необхідне блокування або ліміти витрат на розмови та SMS.
Створіть для себе і дітей сімейну адресу електронної пошти, яку вони можуть використовувати, якщо хочуть купити щось в онлайні.
Особиста інформація та фотографії дітей в Інтернеті
У нашій родині заведено, що один із батьків завжди перевіряє надійність інтернет-служби перед тим, як діти нададуть до неї будь-яку інформацію.
Зазвичай заповнювати інформаційний запит не потрібно, тому ми рекомендуємо нашим дітям надавати лише обов'язкову інформацію.
На багатьох веб-сайтах користувачів просять зареєструватися або в інший спосіб надати персональну інформацію для того, щоб отримати певну винагороду (наприклад, доступ до послуги, участь лотереї, безкоштовні продукти) або взяти участь у групі спілкування. Комерційні компанії можуть збирати контактну інформацію про дітей та молодь для маркетингових цілей, але перш ніж проводити маркетинг, вони повинні у законний спосіб отримати згоду.
Однак адміністратори веб-сайтів не завжди можуть забезпечити конфіденційність особистої інформації, навіть якщо ці дані захищено Законом про захист інформації. Навчіть дітей бути обережними, надаючи особисту інформацію.
Підказки
Визначте підходи та погодьте їх з дитиною
У більшості випадків корисно домовитися з дитиною щодо принципів надання особистої інформації через Інтернет. Якщо ви дозволяєте дитині надавати таку інформацію, то маєте знати про надійність сайтів, на які вона надана.
Перевірте політику конфіденційності
Радимо переконатися, що використовувана служба дотримується відповідної політики конфіденційності. Така політика має пояснювати, як використовуватиметься особиста інформація, а також визначати період та мету її використання.
Надавайте лише обов'язкову інформацію
Зазвичай немає потреби вводити нічого, крім невеликого обсягу обов'язкової інформації. Коли ви реєструєтеся на нову послугу, її постачальник, як правило, запитує, чи хочете ви отримувати повідомлення прямого маркетингу. Ви можете сказати «Ні» на початку, але якщо ви випадково дали свою згоду, то можете скасувати її, зв'язавшись із постачальником послуги. Рекомендується створити сімейну адресу електронної пошти, яку ви та ваші діти будуть використовувати у разі надання особистої інформації в онлайні.
Не зберігайте особисту інформацію в браузері
Не рекомендується зберігати особисту інформацію у веб-браузері та інших програмах, з'єднаних із Інтернетом.
Розміщення фотографій та особистої інформації про дітей
Розмістити в Інтернеті фотографії, зроблені телефоном із камерою або цифровим фотоапаратом, можна просто і швидко. Якщо ви опублікуєте знімок в Інтернеті, буде важко запобігти його розповсюдженню, зміні або використанню в різних контекстах. Копії фотографії можуть легко опинитися у декількох місцях, і їх буде дуже важко видалити повністю. Подумайте, перш ніж розміщувати особисту інформацію разом із своїм фото.
Розміщення чиєїсь фотографії або особистої інформації, наприклад, на веб-сайті школи вважається розкриттям особистої інформації, яке завжди вимагає згоди від особи, інформацію якої розміщують. Ті, хто надає особисту інформацію, мають право перевірити її та за необхідності скоригувати. Дітей слід попередити про недоцільність публікування особистої інформації на власних веб-сайтах та в онлайнових щоденниках (блогах).
Детальна інформація:
Використання особистої інформації регулюється:
Законом про охорону інформації
Нормами захисту конфіденційної інформації й електронних засобів зв'язку
Пам'ятайте:
Не потрібно надавати особисту інформацію, якщо ви не знаєте особу, яка її запитує, і мету, з якою ця інформація використовуватиметься.
Згідно з Указом Президента України від 02.06.1996 р. №417 «Про шкільну форму для учнів середніх закладів освіти», Постанови Кабінету Міністрів України від 22.08.96р. №1004 «Про запровадження шкільної форми для учнів середніх закладів освіти», учень повинен з′являтися до школи у формі, яка є обов′язковою.
Шкільна форма учня має встановлений зразок, затверджений протоколом спільного засідання педагогічної ради, батьківського комітету та Радою учнівського самоврядування.
Щоденний одяг для занять (хлопці): діловий костюм (піджак або жилет, брюки) темного кольору, гольф або сорочка, краватка.
Щоденний одяг для занять (дівчата): діловий костюм (піджак або жилет, спідниця чи сарафан) темного кольору, гольф або блузка, стрічка або заколка для довгого волосся.
Учням у школі категорично не дозволяється:
Приносити до закладу засоби мобільного зв′язку
Мати неохайне довге волосся, фарбувати його,
Мати довгі нігті або вкривати їх лаком яскравого кольору,
Накладати макіяж на обличчя,
Носити прикраси (крім пари невеликих сережок для дівчат)
Носити джинси
Використовувати на території школи значки політичних партій та релігійних конфесій
Вживати нецензурні слова.
У школі категорично забороняється палити та вживати алкогольні та слабоалкогольні напої.
Щоб установити довірливі стосунки з дитиною та зберегти їх:
• Не переривайте дитину, не кажіть, що ви все зрозуміли, не відвертайтесь, поки дитина не закінчила розповідати, інакше кажучи, не давайте їй приводу тривожитись через те, що вас мало цікавить те, про що вона каже.
• Не ставте забагато запитань.
• Не примушуйте дитину робити те, до чого вона не готова.
• Не примушуйте дитину робити що-небудь, якщо вона втомилась, засмучена.
• Не вигадуйте для дитини багато правил — вона перестане звертати на них увагу.
• Не виявляйте підвищеного занепокоєння з приводу неочікуваних стрибків у розвитку дитини чи деякого регресу.
• Не порівнюйте дитину з жодними іншими дітьми.
Десять правил виховання дитини!!!
ЛЮБИ СВОЮ ДИТИНУ! Радій, що вона є, сприймай її такою, яка вона є, не ображай її, не принижуй, не підривай її впевненості в собі, не карай несправедливо, не відмовляй у своїй довірі, дай дитині привід любити тебе.
ОБЕРІГАЙ СВОЮ ДИТИНУ! Захищай її від фізичних та моральних небезпек навіть тоді, коли доводигься поступатися власними інтересами чи навіть ризикувати власним життям.
БУДЬ ГАРНИМ ПРИКЛАДОМ ДЛЯ СВОЄЇ ДИТИНИ! Прищепи Їй повагу до традиційних цінностей, сам живи у злагоді з ними, стався до дитини з почуттям відповідальності. Дитині потрібна дружна родина, в якій шанують і люблять старих, підтримують щирі сгосунки з ріднею та друзями. Дитина повинна жити в такій сім’ї, де панує правда, чесність, скромність та гармонія.
ПОГРАЙСЯ 3І СВОЄЮ ДИТИНОЮ! Знайди для неї час, розмовляй із нею, грайся, як це їй подобається, сприймай її забави серйозно. Ознайомся зі світом її уявлень.
ПРАЦЮЙ РАЗОМ 3І СВОЄЮ ДИТИНОЮ! Допомагай дитині, коли вона хоче взяти участь у роботі. Коли дитина вже підростає, привчай її бути учасником усіх господарських справ. Під час дозвілля та канікул дитина повинна теж підтримувати активну діяльність як у школі так і вдома.
ДОЗВОЛЬ ДИТИНІ НАБУТИ ЖИТТЄВОГО ДОСВІДУ. Дитина визнає лише той досвід, який вона впізнала особисто. Твоя власна досвідченість часто буває зайвою для твоєї дитини. Дай їй можливість нагромадити власний досвід, навіть коли це пов’язано з певним ризиком. Дитина, що її надміру оберігають, дитина, застрахована ві будь-якої небезпеки, часом стає соціальним інвалідом.
ПОКАЖИ ДИТИНІ ПЕРЕВАГУ НА МЕЖІ ЛЮДСЬКОЇ СВОБОДИ! Батьки повинні розкрити перед дитиною чудові можливості розвитку та утвердження людської особистості відповідно до особистостей кожного. Водночаз дитині слід показати, що будь-яка людина має визнавати й дотримуватися певних меж в своїх вчинках як у родині, так і в колективі, в суспільстві; додержуватися законів і правил співжиття.
ПРИВЧАЙ ДИТИНУ БУТИ СЛУХНЯНОЮ ! Батьки зобов’язані слідкувати за поведінкою дитини, скеровувати її так, щоб її вчинки не задавали прикрощів ні їй самій, ні іншим.
СПОДІВАЙСЯ ВІД ДИТИНИ ЛИШЕ ТАКОЇ ДУМКИ ЧИ ОЦІНКИ, НА ЯКУ ЗДАТНА ВІДПОВІДНО ДО СТУПЕНЯ ЗРІЛОСТІ ТА ДОСВІДУ! Дитині потрібно час, щоб навчитися орієнтуватися в цьому складному світі. Допомагай їй, як тільки можеш, вимагай від неї власної думки або самостійного висновку лише в тому разі, коли вона здатна на це відповідно до ступеня свого розвитку та набутого досвіду.
ДАЙ ДИТИНІ МОЖЛИВІСТЬ ДІСТАТИ ТАКІ ВРАЖЕННЯ, ЩО ЗГОДОМ МАТИМУТЬ ЦІННІСТЬ СПОГАДІВ! Дитина "живиться" так само, як і дорослі враженнями. Вони дають їй можливість ознайомитися з життям інших людей та з навколишнім світом.
Якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти.
Якщо дитина живе у ворожості, вона вчиться агресивності.
Якщо дитину висміюють , вона стає замкнутою.
Якщо дитина росте у докорах, вона вчитъся жити з почуттям вини.
Якщо дитина живе в терпимості, вона вчиться сприймати інших людей.
Якщо дитину заохочують, вона вчиться вірити в себе.
Якщо дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною.
Якщо дитина росте серед чесності, вона вчиться бути справедливою.
Коли дитина живе у безпеці, вона вчиться вірити в людей.
Якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе.
Коли дитина живе в розуміні та доброзичливості, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.